Депутат: городская власть Сум просто убивает коммунальный транспорт

Transport.sumy.ua продолжает серию блиц-интервью с главами депутатских фракций Сумского горсовета. На этот раз на вопросы издания о состоянии и перспективах городского транспорта в Сумах ответил глава фракции «БПП «Солидарность» Дмитрий Лантушенко.

Transport.sumy.ua: Одним із пунктів Вашої передвиборчої програми було здійснення перевезень у місті виключно комунальним підприємством. З Ваших вуст звучали слова про неналежний технічний стан маршруток, що несе загрозу для пасажирів. Чи змінилось Ваше бачення сьогодні, і в якому напрямку має рухатись сьогодні місто?

Дмитро Лантушенко: Власне ми кожен день бачимо, як міська влада, яка, очевидно, грає в піддавки з перевізниками, просто вбиває комунальний транспорт в тому числі. Всі ці центральні телеканали, які висвітлюють діяльність наших маршрутних перевезень, всі ці підвищення, регулярні підвищення на транспортні перевезення приватних перевізників дають підставу вважати про те, що захистити інтереси сумчан має лише міська влада, яка в своєму підпорядкуванні, на наш погляд, має створити дійсно сильне комунальне підприємство, яке буде відповідати за весь комунальний транспорт у місті Суми.

Тому наша позиція жодним чином не змінилася – ми хочемо, щоб міська влада мала сильний комунальний транспорт з достатньою кількістю тролейбусів і автобусів, які задовольнятимуть потребу усіх сумчан. Щоб не було так, як зараз, коли в нас на певних маршрутах мінімальна кількість комунального транспорту, а з іншого боку – максимальна кількість приватних перевізників. Ми розуміємо, навіщо це робиться. Ми вважаємо, що міська влада має захищати інтереси всіх пасажирів шляхом складання найбільших умов для розвитку саме комунального транспорту, який буде підпорядкований депутатам міськради.

Transport.sumy.ua: Міська цільова програма передбачає закупівлю 49 тролейбусів протягом 2016-18 рр.. Наразі придбано лише чотири одиниці при тому, що фінансова спроможність була більше ніж достатньою за ці два роки. Що, на Вашу думку, слугувало причиною такої ситуації?

Дмитро Лантушенко: На мій погляд, одна єдина причина: немає сьогодні політичної волі у керівництва міста та у більшості у міськраді, яка складається з депутатів «Батьківщини» та «Самопомочі», розвивати саме комунальний транспорт і створювати відповідні умови. Ви знаєте, що протягом двох років на сесіях міськради фактично відбувається війна, коли навіть питання про внесення змін до програми розвитку комунального транспорту спочатку публічно підтримуються депутатами, а потім всі питання знімаються з програми.
І тому сьогодні за відсутності політичної волі міського голови, який публічно кожен день декларує бажання розвивати комунальний транспорт, ми бачимо як це все розбивається при голосуваннях у міськраді, коли його ж депутатська фракція не підтримує збільшення комунального транспорту, питання закупівлі тролейбусів. Тут навіть не питання фінансового характеру – це є виключно воля міського голови та його фракції.

Transport.sumy.ua: В проекті бюджету 2018 року знову не передбачені кошти на виконання даної програми. Чи планує Ваша фракція вносити пропозиції до бюджету стосовно закупівлі електротранспорту за рахунок міської скарбниці?

Дмитро Лантушенко: Питання розвитку комунального транспорту на 2018 рік буде однозначно одним із пріоритетів нашої фракції, я дуже сподіваюсь, що у нас буде єдина позиція з іншими депутатськими фракціями, які спочатку на громадських обговореннях, потім на планово-бюджетній комісії під час обговорення бюджету все ж таки змусять депутатську більшість, по-перше, внести зміни до програми, а по-друге, дійсно передбачити кошти на закупівлю необхідного транспорту для нашого комунального підприємства.

Transport.sumy.ua: Чи не визначались Ви ще, яка, на Вашу думку, кількість транспорту має бути закуплена в наступному році.

Дмитро Лантушенко: Це є величезне питання, на сьогодні, на мій погляд, на нього не може відповісти не лише директор КП «Електроавтотранс», але й начальник відділу логістики. Чому? Тому ще в червні місяці цього року депутати прийняли рішення, яким зобов’язали відділ логістики все ж таки дати відповідь на чітке питання: скільки необхідно закупити і тролейбусів, і автобусів, щоб зняти питання розвитку транспорту у місті Суми. На черговій сесії (прим. – міськради) 29 листопада буде звіт, який був ініційований депутатами нашої фракції, звіт начальника відділу логістики, у якому ми одним із перших питань запитаємо: скільки потрібно на сьогодні комунального транспорту, щоб не приватні перевізники диктували умови щодо підвищення вартості та комфорту перевезення, а саме міська влада дійсно мала важелі впливу на приватний і на комунальний транспорт у місті Суми.

Transport.sumy.ua: Як Ви ставитесь до довгострокового валютного кредиту від Європейського інвестиційного банку на придбання 22 тролейбусів, історія якого тягнеться ще з минулого року, і про умови якого ще й досі мало хто що знає і розуміє. Кредит валютний, ризики величезні, і віддавати понад 20 років – як, чим, якщо була можливість використати власні кошти міського бюджету.

Дмитро Лантушенко: Я вважаю, що будь-які запозичення міської влади, які навіть не стосуються комунального транспорту, мають вирішуватись лише при прозорому та публічному обговоренні питання. Сьогодні 99% депутатського корпусу, і я впевнений, що мало хто із Виконавчого комітету Сумської міської ради, жодним чином не знають умови отримання цього кредиту і ті переваги, яке отримає місто Суми внаслідок цього кредиту. Тобто ми маємо знати під який відсоток буде цей можливий кредит, які зобов’язання будуть перед міською владою та громадянами, адже бюджет поповнюється платниками податків. І саме після цього ми будемо приймати рішення – чи надавати дозвіл на укладення таких договір, чи утриматися та звернути увагу на бюджет міста Суми і протягом декількох років вирішити системно питання розвитку комунального транспорту.

Інтерв’ю провів член громадської комісії з бюджету Сумської міської ради Максим Корнієнко

Інтерв’ю з головою фракції «За Україну» Андрієм Краменковим із транспортних питань Ви можете переглянути за посиланням.

Поделитесь записью!

Александр Мироненко

Транспортный журналист. Изучает развитие городского транспорта с 2007 года