Депутат рассказал о рисках валютного кредита на покупку троллейбусов для Сум

Ситуация с неудовлетворительным качеством городского транспорта в Сумах все больше волнует жителей города, о чем свидетельствуют многочисленные петиции, публикуемые в единой системе местных петиций. Несмотря на бюджет развития, который в 2017 году с учетом свободных остатков составил около 900 млн. грн, которых достаточно для одномоментной покупки более 200 троллейбусов, город закупил только четыре единицы электротранспорта вместо предусмотренных программой 39 единиц за 2016-2017 годы.

transport.sumy.ua начинает серию интервью о ситуации с транспортом в городе с депутатами Сумского горсовета.

Какой бюджет развития в Сумах ожидается на 2018 год, почему закупка троллейбусов на кредитные деньги — не является выходом из ситуации и будет ли закупаться электротранспорт на средства бюджета в 2018 году в блиц-интервью рассказал депутат Сумского горсовета, глава фракции «За Украину!» Андрей Крамченков.

Transport.sumy.ua:  Андрію, у Сумській міській раді назвали недоцільним придбання тролейбусів у кількості, передбачених міською цільовою програмою. Мова йде про 45 штук без врахування 22 кредитних. Як у вашій партії ставляться до таких заяв, чи погоджуєтесь Ви з ними?

Андрій Крамченков: Дивіться, у Вас було дві частини запитання, тому в мене буде відповідь у двох частинах. Перше, про кредитні тролейбуси, про які Липова і Лисенко кажуть, що це так правильно, що це заміна тим тролейбусам, що включені у програму. Ну, по-перше, якщо ви колись займалися бізнесом та знаєте як це робиться, то в кредит беруться активи, які приносять прибуток. Якщо ви купуєте тролейбуси, які об’єктивно генеруються збитки для КП «Електроавтотранс», то чим це краще, ніж просто купити їх за бюджетні кошти? Беручи їх в кредит ми отримуємо валютні ризики, ми отримуємо відстрочку платежу, і платитиме за це вже очевидно інша влада, яка прийде після Лисенка. Тому це загроза, це неправильно, і ми про це говорили, у тому числі на бюджетній комісії, коли це питання обговорювалося, але ми не маємо більшості у міськраді, тому не змогли вплинути на прийняття рішення.

Друга частина, це про те, чи потрібно купувати тролейбуси, передбачені, по-перше, цільовою програмою, а по-друге, передвиборчими обіцянками мера, який на відміну від мене може їх виконувати, адже у нього є більшість у міськраді та виконкомі та він обраний мером і має всі можливості, у тому числі фінансові, свою передвиборчу програму та свої обіцянки виборцям виконувати, натомість він не виконує. Тому якщо це питання буде виходите на сесію, то ми голосуватимемо за придбання тролейбусів, хоча цього мало – треба навести фінансовий лад на «Електроавтотрансі», бо зараз це така собі чорна діра: скільки не інвестуй в це підприємство, скільки не купи тролейбусів – ці інвестиції не є ефективними.

Transport.sumy.ua: Яку кількість тролейбусів, на Вашу думку, в наступному році  місто повинно закупити?

Андрій Крамченков: Я не можу на це питання відповісти, бо це треба рахувати. Транспортна система – це система, а не тролейбуси окремо, маршрутки окремо і приватний транспорт окремо, тобто це потрібно рахувати виходячи з мобільності населення.

Transport.sumy.ua: Наприкінці листопада або на початку грудня у міськраді будуть формувати бюджет на наступний рік…

Андрій Крамченков: Проект (бюджету, — прим.) вже є.

Transport.sumy.ua: Чи планує ваша фракція вносити пропозиції щодо виділення коштів на купівлю тієї кількості тролейбусів, що передбачені програмою, не беручи до уваги кредитні?

Андрій Крамченков: Поки що не готували таких пропозицій, але таку можливість розглянемо. Проект бюджету вже є та він розісланий депутатам у тому вигляді, у якому його сформував департамент фінансів, і ми будемо готувати свої пропозиції, у тому числі, можливо, і по тролейбусам, але проблема у тому, що бюджет наступного року буде не таким жирним, як бюджет двох попередніх років.

Transport.sumy.ua: Який очікується розмір бюджету розвитку?

Андрій Крамченков: Близько 300 млн. грн. за розісланим проектом. Яким він буде – це вже інше питання, але департамент фінансів закладає 298 млн. грн. на бюджет розвитку, тобто це вже не мільярд, як було нещодавно.

Transport.sumy.ua: Якщо все ж таки будете вносити пропозицію, то про яку кількість тролейбусів будете говорити?

Андрій Крамченков: Будемо рахувати. Це ж питання балансування бюджету. Ми то можемо написати 45, але ж об’єктивно це нереально, виходячи з фінансових можливостей бюджету, тому подумаємо.

Transport.sumy.ua: Ви сказали, що не маєте більшості, то чи плануєте проводити переговори з іншими фракціями? Які аргументи будете використовувати?

Андрій Крамченков: Бюджетний процес – це завжди переговори, і всі фракції, хто може писати, будуть писати пропозиції до бюджету. Вони будуть якось узгоджуватись, говорити між собою. Наша фракція об’єктивно знаходиться в опозиції, тому я не дуже вірю, що наші пропозиції будуть враховані, але було б просто ідіотично нічого взагалі не пропонувати. Будемо пропонувати, а чи наберуть ці пропозиції голоси – побачимо. Практика показує, що не наберуть.

Transport.sumy.ua: Які аргументи будете використовувати?

Андрій Крамченков: Навіщо аргументи, коли у вас (влади, — прим.) є більшість? Аргументи потрібні тим, у кого немає голосів.

Transport.sumy.ua: Щоб переконати колег.

Андрій Крамченков: А що тут переконувати? Це комфортний транспорт для сумчан, і перевезення громадян – це функція міста. Я коли був у Німеччині, у муніципалітетах, задавав питання – а у вас перевезеннями займаються приватні компанії чи муніципальна, і друге моє питання було – якщо муніципальна, то чи прибуткова вона. Всі 100% відповідають, що це лише муніципальні компанії, і всі вони потискають плечима, коли питаєш їх, чи прибуткові вони, адже це функція міста, що тут поробиш. Тобто вони завжди збиткові, але головне, щоб були не дуже збиткові.

Поделитесь записью!

Андрей Шаванов

Андрей Шаванов

Обозреватель transport.sumy.ua