У Сумах на підході новий автобусний маршрут-привид для комунального перевізника

5 травня на сайті Сумської міської ради оприлюднили проект рішення виконкому про створення нового автобусного маршруту №67 «Косівщина – Прокоф’єва».

Документом передбачається, що він буде курсувати наступним чином:

Прокоф’єва
-вул. Прокоф’єва
-вул. Каті Зеленко
-вул. СКД
-вул. Харківська
-пл. Покровська
-вул. Іллінська
-вул. Чорновола
-вул. Пушкіна
вул. Косівщинська
(в зворотному напрямку)
-вул. Нахімова
-пров. Гетманський
-вул. Степана Бандери
-вул. Іллінська
-пл. Покровська
-вул. Харківська
-вул. СКД
-вул. Каті Зеленко
-вул. Прокоф’єва

Схема нового автобусного маршрута №67
Схема нового автобусного маршрута №67

На цьому маршруті передбачається поставити 3 автобуси. Обслуговувати  будуть нові машини — 3 середніх «Атамана», заявив 18 квітня директор КП „Електроавтотранс” Віталій Однорог. Незабаром для визначення перевізника варто очікувати проведення транспортного конкурсу, який, схоже, стане не більше ніж формальністю. Адже міська влада не приховує «соціального» характеру цього маршруту, а це значить лише те, що він дістанеться КП «Електроавтотранс».

А поки маршрут буде ходити нелегально. Бо чинний указ Мінінфраструктури «Про затвердження Порядку організації перевезень пасажирів та багажу автомобільним транспортом» http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1282-13 затверджує порядок організації перевезень пасажирів, а він передбачає проведення конкурсу, і лише якщо ніхто з претендентів не буде відповідати критеріям, з перевізником, що має менше зауважень, укладається тимчасовий договір. У той же час на сайті мерії без проведення конкурсу вже оприлюднений проект рішення про призначення КП „Електроавтотранс” тимчасовим виконавцем пасажирських перевезень на маршруті № 67 «Прокоф’єва – вул. Косівщинська».

2.1. Організація обстеження та облаштування маршрутів, що плануються для відкриття, покладається на організаторів пасажирських перевезень автомобільним транспортом загального користування та передбачає:
— вивчення попиту населення на перевезення шляхом опитування чи обстеження пасажиропотоків на існуючій транспортній мережі або на окремих маршрутах чи ділянках автобусних маршрутів загального користування.
4.1. До початку здійснення перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування, що відкривається, організатору пасажирських перевезень попередньо необхідно:
— скоординувати розклад руху автобусів на маршруті з іншими автобусними маршрутами, а також з розкладами руху інших видів пасажирського транспорту;
— провести в установленому законодавством порядку конкурс на визначення автомобільних перевізників для роботи на автобусному маршруті загального користування.

Не зрозуміло також, яким чином і хто обирав доцільність саме такого маршруту курсування. Оцінити даний маршрут можна лише за допомогою сучасної транспортної моделі всієї вулично-дорожньої мережі міста Суми, яка відсутня на даний момент.

Безумовно, потрібно поліпшувати транспортну ситуацію в районі Прокоф’єва, особливо у вечірній час, де зараз курсують аж по одному тролейбусу з інтервалом годину і більше, але така реалізація нового автобусного маршруту дискредитує саму ідею.

По-перше, маршрут, на якому працює лише три автобуси, це вже погано. Якщо хоч один з автобусів випаде з роботи, то шанси пасажира скористатися послугами будуть зведені до мінімуму.

Щодо інтервалу, то попередня оцінка показує, що він буде складати 30 – 40 хвилин. Подивимося звичайно на те, яким буде його розклад, але щось мені підказує, що його складуть, керуючись тими ж принципами, які використовувалися при складанні розкладу тролейбусів на Прокоф’єва.

Там, наприклад, від кінцевої «рогатий» №15 відправляється в 08-07 – в час, що не підходить ні тим, хто на поспішає на роботу на 8, ні тим, кому потрібно бути на роботі о 9-й. А наступний рейс через годину з гаком. Подібні маршрути приречені на те, щоб возити одних пільговиків, в той час як іншим пасажирам від їх існування ні холодно, ні жарко.

Яке рішення? Наприклад, можна було не створювати нові маршрути-привиди, а підсилити новими автобусами існуючі комунальні маршрути, зменшив інтервал руху. Це актуально для маршрутів 62, 63, 57а, де курсує 1-2 машини, або не курсує взагалі нічого у деякі дні, як то трапляється з маршрутом №63, судячи з даних GPS-моніторингу.

Або ж можна було просто розірвати договір з перевізником за маршрутом №9, що обслуговує район Прокоф’єва, за неодноразові порушення графіку, на що постійно скаржаться мешканці, і віддати його КП «Електроавтотранс». Однак ні у випадку з маршрутом №9, ні з будь-яким іншим маршрутом, незважаючи ні на які порушення, питання розірвання договору фактично не піднімається. Про те, чому так відбувається, кожен може зробити висновок сам.

Поделитесь записью!

Андрій Васін

Андрій Васін

Обозреватель transport.sumy.ua