У Сумах знайшли спосіб, як легалізувати скандальний маршрут №65

Нещодавно КП СМР Електроавтотранс запустило опитування серед сумчан щодо зміни руху автобусного маршруту №65 „12-й мікрорайон — Автовокзал” – того самого, який був розкритикований депутатами міськради і громадськими активістами.
А чому КП зараз вирішило зробити це опитування? Чи може опитування має іншу мету, ніж має бути?

Почну з історії. 65-й маршрут був створений всупереч здоровому глузду. Чому саме цей маршрут був вибраний для нових великих автобусів залишалась загадкою. У відповідь на запит активістів прийшла відписка про те, що чинним законодавством не передбачено проведення розрахунків для відкриття нового напрямку руху. Створюється ситуація, коли маршрути створюються за примхою чиновників, а не за розрахунками експертів та потребою громадян у перевезеннях.
Після запуску комунального автобусного маршруту №65 «12-й мікрорайон — Автовокзал» з’явився феномен «ми з Тамарою ходимо парою»: тролейбуси маршруту №5 «12-й мікрорайон — Роменська» і великі автобуси маршруту №65 фактично їздять один за одним.

Така ситуація була передбаченою. Тому ще 29 листопада на черговій сесії частина депутатів Сумської міськради обурилися рішенням міської влади поставити нові великі автобуси, яке отримало КП «Електроавтотранс», на маршрут №65 через те, що він фактично дублює тролейбус №5 та канібалізує його пасажиропотік.

Пізніше з’ясувалося, яким чином створили 65-й маршрут. Він з’явився без жодних розрахунків. Навіть Харківській національний автомобільно-дорожній університет, який сумські чиновники часто вважають за істину в останній інстанції, не бачив, куди можна поставити великі автоубси без транспортної моделі міста.

А тепер повернусь до «дослідженнь» в салоні автобусі №65, які хоче провести депо, мабуть, маючи за мету у такий спосіб розвіяти вислови поганих активістів про непотрібність маршруту №65. Чому? Та тому, що раз пасажир сів у автобус, в якому проводиться опитування, то йому вже підходить цей маршрут, інакше би людина обрала інший вид транспорту. Тобто виходить опитування, в якому результат ще до початку його проведення буде на користь 65-го в нинішньому виді. Дане опитування не може в апріорі бути правильним, оскільки запитується лише пасажири 65-го маршруту. А у нас що в місті живуть лише ті, хто їздить на 65-м?

Невже стоїть задача «зацементувати» даний маршрут? Скоріше за все так і є. Але чи правильним є це? Влада прекрасно знає, що велика кількість напрямків у місті просто не має альтернативи рутам, які кожного ранку перетворюються у подобу банки з шпротами.

Тому правильно було, аби автобуси ходити там, де зараз не ходять тролейбуси, і конкурували з приватним, а не комунальним транспортом.

Звісно ж тих пасажирів, які користуються маршрутом №65, який завдяки дублюванню часто їздить майже порожнім, закриття даного напрямку не задовольнить.

Вже чую, строчать по клавіатурі любителі даного маршруту. Для Вас універсальна відповідь: вмієте лаяти в інтернеті — вмійте купувати «слонів». Що саме ви зробили для того, аби ці великі автобуси зробили у місті? Нічого? Лише хвалили владу? А влада була проти купівлі цієї техніки, і лише клопітлива робота активістів призвела до того, що у місті нарешті почали з’являтися сучасні автобуси.

Для всіх інших користувачів жовтих будок ака „Рут”. В мене для вас є подарунок: 3 автобуса з 65-го маршруту можуть з’явитися в вашому районі., але дістати їх не просто. Тому вам необхідно написати листа на цю адресу sstu67@gmail.com , вказати, на який маршрут краще поставити автобуси і написати про це у фейсбук з хештегом #noyellowruta.

Поделитесь записью!

Андрій Васін

Андрій Васін

Обозреватель transport.sumy.ua